Başta Hatemkâri ve Afyon işçiliği olmak üzere birçok işçiliğin aynı anda uygulandığı eserin kundak kısmı beşgen, namlu ve nişangah kısmı altıgen formdadır. Dipçik, kabze ve kundak kısımlarının alt ve üstleri fildişi ve paftalarla birbirinden ayrılarak esere bir derinlik kazandırılmıştır. Yılan ağacından mamul ahşap Hatemkâri ve Afyon işçilikleriyle süslenmiştir. Fildişi, mavi kemik, boynuz, abanoz ve gümüş malzemeler kullanılarak bitkisel ve geometrik desenlerle estetik bir kombinasyon oluşturulmuştur.
Bu arada; düşman tarafından ele geçirildiğinde yaşama son vermek üzere eserin kundak alt kısmına yerleştirilmiş ve fildişi kapakla gizlenmiş zehir haznesi oldukça çarpıcıdır.
Bununla birlikte; namlu ve nişangah üzerine gümüş çakma işçiliğiyle işlenmiş bitkisel ve geometrik desenler arasına yerleştirilmiş yeniçeri alametleri, eserin muhtemelen bir yeniçeri ağasına ait olduğuna işaret etmektedir.
Eserin süslemelerinde zamana bağlı olarak oluşan deformasyonlar özellikle onarılmamış, orijinalliğine müdahale edilmemiştir