ÖNEMLİDİR LÜTFEN OKUYUNUZ........
Müzayede Katalog peyleri 25 Mayıs saat 20:30 da kapanıp,akabinde saat 20:31 de canlı müzayede formatına geçecektir. Canlı pey süresi 15 saniye olup her yeni pey geldiğinde süre 10 saniye uzayacaktır.
Müzayedemizde komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödemeler müzayede bitiminden sonra en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde alınmaktadır.Ünal Müzayede Evi Belirtilen sürede ödemesi yapılmayan ürünlerin satışını iptal etme hakkını saklı tutar.
Satışa çıkan Eserleri 25 Mayıs Cumartesi saat 18:00 a kadar Ünal Müzayede Evinde inceleyebilirsiniz.Müzayedemize katılan alıcılar ürünü yerinde GÖRMÜŞ,İNCELEMİŞ ve HALİYLE KABUL ETMİŞ olarak değerlendirilecektir.
Tüm Eserlerin ''haliyle'' satışa sunulduğunu,Alıcı satılan malı pey sürmeden evvel yeterince kontrol ettiğini ve Borçlar kanunun 198. maddesinde belirtilen hükümlerden feragat ettiğini kabul ve Tahhüt eder.
Satılan Eserlerin Nakliye ve Kargo ücretleri Alıcıya aittir.Kargoda oluşabilecek hasarlardan Firmamız mesul değildir,Eserlerin elden teslim alınması önerilir
Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir. Aksi halde cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanmaktadır
ZENNE GÜMÜŞ DİVİT
Osmanlı dönemi, Rum işi 1730 tarihli ve ithaflı, çift başlı kartal ve çift aslan figürleri ile dekorlu son derece nadir ve koleksiyonluk eşi bulunmaz zenne gümüş divit
Ebat:15.5 cm Ağırlık:241 gr
GÜMÜŞ TAVUS KUŞU
Mısır, usta ve gümüş damgalı gözleri firuze taşı aplikeli kalem işçilikli gümüş tavus kuşu Ebat:15x10 cm Ağırlık:150gr
TOPHANE ÇİFT ZARF
Osmanlı, kırmızı lüleci hamurundan mamül tophane işi çift zarf
GÜMÜŞ TABAKA VE KİBRİTLİK SETİ
Avrupa, ön kapağı tamamen mine işçiliği ile geyikler dekorlu 900 ayar gümüş ve usta damgalı tabaka ve kalem işçilikli gümüş kibritlik takımı kutusunda
Ebat Kutu:20.5x11 cm Ağırlık:232 gr
OSMANLI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
Osmanlı dönemi Ermeni gümüş ustası ''Matat Gazorosyan'' damgalı gümüşten mamül iyi kondisyonda kaşıklık
Ebat:16x15 cm Ağırlık:506 gr
TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
Osmanlı, tuğralı ve sah damgalı kalem işçiliği ile dekorlu 6'lı gümüş zarf takımı kutusunda Ebat Kutu:31x22x6 cm Ağırlık:219 gr
SYMRNA GÜMÜŞ AYNA
Osmanlı ''Smyrna Gayret Mağazası-İzmir Mücellitzade Abdurrahman Tevfik'' etiketli orijinal kutusunda büyük boy gümüş el aynası; son derece nadir ve koleksiyonluk bir eserdir Ebat Kutu:37x16x5 cm
OSMANLI MİNELİ ROZET
Osmanlı dönemi, hilal-yıldız formunda mine dekorlu rozet kutu içinde
Ebat Kutu:11.5x7x3 cm
SAVATLI KÖSTEK SAAT
Avrupa, her iki tarafı full savat işçilikli altın plaka aplikeli alafranga rakamlı emaye kadranlı gümüş köstek ve saat
SAVATLI KİBRİTLİK
Avrupa, iki yüzüde savat işçiliği ile at büstü ve floral motiflerle dekorlu gümüş kibritlik Ebat:5.5x3.5x2 cm Ağırlık:32 gr
AFYON KAMA
Osmanlı, hicri: 1238 tarihli sap kısmı afyon gümüş kakma işçilikli, çelik namlusu üzerinde kalem işçiliği le denizci çapası dekorlu koleksiyonluk kama
Ebat:31 cm
YATAĞAN-PİŞTOV KEMERİ
Osmanlı,deriden mamül son derece nadir ve koleksiyonluk yatağan-piştov kemeri Ebat:33x17 cm
TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF VE BARDAK
Osmanlı, Sultan Abdülmecid tuğralı, sah damgalı ve çeşnili gümüş bardak ve tuğralı ajur işçilikli gümüş zarf
Ebat:7 cm Ağırlık:66 gr
GÜMÜŞ KEMER TOKASI
Osmanlı dönemi, repousse ve ajur işçilikli çift kartal başı görselli savat dekorlu koleksiyonluk gümüş kemer tokası
Ebat:23.5 cm Ağırlık:126 gr
VAN TABAKA
Osmanlıca ''Van'' - Ermeni Usta damgalı mükemmel işçilikli ve insiyalli gümüş tabaka Ebat:10x7.5 cm Ağırlık:133 gr
SAVATLI TABAKA
Rus, 84 zolotnik gümüş ve usta damgalı her iki tarafı yoğun savat işçilikli kallavi boy gümüş tabaka
Ebat:11.5x7.5 cm Ağırlık:156 gr
ALTIN KOL SAATİ
İsviçre imalatı Longines marka,kasa ve kordonu 18 ayar altın erkek kol saati
Brüt:68 gr-boş kasa ağırlığı:60.72 gr
BEYKOZ LOTU
Osmanlı, beyaz opalin camdan mamül altın yaldız dekorlu iki adet iftariyelik
Ebat:7.5 cm
BEYKOZ İBRİK
Osmanlı, beyaz opalin camdan mamül el boyama bitkisel motiflerle dekorlu Beykoz İbrik Ebat:24 cm
BEYKOZ GÜLABDAN
Osmanlı, billur camdan mamül el boyama dekorlu koleksiyonluk Beykoz Gülabdan Ebat:24 cm
BEYKOZ ŞERBETLİK
Osmanlı, billur camdan mamül altın yaldız ile bitkisel motiflerle dekorlu koleksiyonluk Beykoz Şerbetlik
Ebat:22 cm
BEYKOZ ŞERBETLİK
Osmanlı, billur camdan mamül altın yaldız ile bitkisel motiflerle dekorlu Beykoz Camları içinde son derece nadir ve koleksiyonluk Beykoz Şerbetlik
Ebat:25 cm
BEYKOZ SAKIZLIK
Osmanlı, beyaz opalin camdan mamül el boyama bitkisel motiflerle dekorlu son derece nadir ve koleksiyonluk Beykoz Sakızlık Ebat:13x14 cm
ÇİFT BACCARAT OPALİN VAZO
Fransız Baccarat, el boyama işçiliği ile floral motiflerle dekorlu büyük boy opalin çift vazo Ebat:25x16 cm
BEYKOZ OPALİN İBRİK
Osmanlı, beyaz opalin camdan mamül, el boyama ve mine işçilikli bitkisel motiflerle dekorlu Beykoz İbrik ağız kısmında atık vardır Ebat:20 cm
BEYKOZ OPALİN GÜLABDAN LOTU
Osmanlı, beyaz opalin camdan mamül, biri sade işçiliklli, diğeri el boyama bitkisel motiflerle dekorlu iki adet opalin gülabdan Ebat:29 cm
GÜLABDAN
Osmanlı, yeşil renk camdan mamül mine işçilikli gülabdan
Ebat:24 cm
SAİNT LOUİS GÜLABDAN
Osmanlı pazarına özel yapım Fransız Saint Louis kristal cam işçilikli altın yaldız dekorlu gülabdan
Ebat:22 cm
SAVATLI TABAKA
Rumi ve bitkisel motiflerle dekorlu kallavi boy iyi kondisyonda,damgasız savatlı gümüş tabaka
Ebat:1.5x10.5x9 cm-Ağırlık:171 gr
SALEPLİK
Osmanlı pazarına özel yapım billur camdan mamül altın yaldız dekorlu koleksiyonluk tabaklı saleplik
Ebat:18x14 cm
OSMANLI DUVAR TABAĞI
Osmanlı dönemi, porselenden mamül ''Tabak İçinde: Allahu Vahidu Şerikelehu Muhammeden Resulullahi Fe İnneke Mansuru - Sağ Yukarda: Ya Ebubekir - Sağ Altta: Ya Osman - Sol Üstte: Ya Ömer - Altında: Ya Ali La İlahe İllallah'' yazılı son derece nadir ve koleksiyonluk duvar tabağı Ebat:26 cm
SAVATLI ŞEMSİYE SAPI
Avrupa, gümüş üzeri yoğun savat işçilikli koleksiyonluk şemsiye sapı
Ebat:22 cm Ağırlık:88 gr
PERA PULAT TEPSİ
Osmanlı dönemi, Osmanlıca, Fransızca, Ermenice ve Rumca dört dilde ''Afiyet Olsun'' ve ''Rue de Pera Numero 58'' yazılı el boyama işçilikle floral motiflerle dekorlu son derece nadir ve koleksiyonluk pulat tepsi
Ebat:40 cm
SAVATLI FİNCAN LOTU
Rus, 875 gümüş damgalı full savat işçilikli iki adet fincan ve tabağı
Ağırlık:290 gr
ERGİN İNAN
İpek üzerine baskı 19/100 numaralı eser Ebat:64x74
14 Kasım 1943 tarihinde Malatya'da doğdu. İlkokulu ve liseyi memleketinde tamamladı. 1964 senesinde İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Resim bölümüne girdi, 1968 senesinde ise mezun oldu. Aynı dönemde bölümünün asistanlık sınavına girdi. Sınavı kazandı ve Helmut Hungerberg'in asistanlığını yapmaya başladı. 1969 senesinde Salzburg Yaz Akademisi'ne katıldı, Prof. Emilio Vedova ile birlikte çalışmalar gerçekleştirdi. 1971 yılında Almanya'ya akademik değişim bursu kazanarak gitti.[1] 1972-73 seneleri arasında Fransa ve İtalya'da çalışmalar yürüttü. 1975 yılında İstanbul Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda öğretim üyesi oldu. 7 sene sonra Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde görevine devam etti. 1985 yılında ise profesör unvanını almaya hak kazandı ardından akademik kariyerini Yeditepe Üniversitesinde sürdürdü.[2] 2010 yılında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü'nü resim dalında kazanmıştır.[3]
AVNİ ARBAŞ
İmzalı, 1980 tarihli kağıt üzeri karışık teknik ''Develer'' temalı çalışma
Ebat:25x35 cm
İlk resim öğretmeni sayılabilecek babasının 1929 yılında Sivas’ta ölümü üzerine annesi ile birlikte geldiği İstanbul’da Galatasaray Lisesi’ne kayıt oldu. O günün Galatasaray Lisesi öğrencileri ve günümüz ressamları Cihat Burak ile Selim Turan’la birlikte asker ressamlardan Mehmet Ali Bey’in öğrencisi oldu. Dönemin Akademi hocaları İbrahim Safi ile Naci Kalmukoğlu’nun atölyelerinde çalıştı. 1937 yılında şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin Devlet Güzel Sanatlar Akademisi orta kısmına girmek üzere Galatasaray Lisesi’nden ayrıldı. İbrahim Çallı ve Leopold Levy’nin atölyelerinde çalışan Arbaş, Akademi’de kaldığı dokuz yılın son dönemlerinde Devlet Resim ve Heykel Sergilerine katıldı
Fransız Hükûmeti’nin bursu ile Paris’e giden sanatçı 1951 yılında Türkiye’de Maya Galerisi’nde, 1954 yılında ise Paris’te Mahmut Makal’ın “Bizim Köy” adlı kitabından esinlenerek yaptığı çalışmaları ile ilk sergilerini açtı. 1943 yılında evlendiği eşi Zerrin’in ölümü üzerine 1958 yılında Henriette Lapouge ile ikinci evliliğini yaptı. 1966 yılında Henri Montherlant’ın 3. cildini onbeş Litho (Taş baskı) çalışmasıyla resimledi.
Fikret Mualla, Hakkı Anlı, Abidin Dino, Selim Turan, Remzi Raşa, Nejad Melih Devrim, Mübin Orhon ve Albert Bitran ile beraber Paris Türk Ekolü pentür sanatçılarındandır.
NECDET KALAY
İmzalı, duralit üzeri yağlıboya ''Ayçiçekleri'' Ebat:30x25 cm
Türk Ressam Necdet Kalay 1932 yılında İstanbul’da doğan sanatçı, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde tamamlamıştır. İlk çalışmalarına heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik‘ten ders alarak başlayan sanatçı, daha sonraki yıllarda İDGSA Resim Bölümü’nde eğitim görmüştür.
1954-1957 yılları arasında eğitim gördüğü Güzel Sanatlar Akademisi’nde pek çok otoriteden resimle birlikte sanat bilgisi dersleri de almış, böylece sanat kültürünü de geliştirmiştir.
Daha çok kendi kendisini geliştirdiği kabul edilen sanatçı, ilk sergisini 1960 yılında İstanbul’da açmıştır. 1970’li yıllarla birlikte resim çalışmalarına yurt dışında devam etme kararı alan sanatçı, o dönemin en ünlü Türk ressamları arasına girmeyi de başarmıştır.
Necdet Kalay’ın resimlerinde daha çok Anadolu peyzajının geniş fırça tuşlarıyla çalışıldığını görürüz.
Onun resimlerinde görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi amaçlayan bir özellik ve dekoratif yanı ağır basan bir anlayış ön plandadır. Sanatçı, 1984 yılında ölmüştür.
HAYRİ ARI
İmzalı, 1981 tarihli tuval üzeri yağlıboya ''Natürmort''
Ebat:60x40 cm
HAYRİ ARI
İmzalı, 1981 tarihli tuval üzeri yağlıboya ''Natürmort''
Ebat:60x40 cm
İBRAHİM ÇALLI
Usta ressam İbrahim Çallı imzalı Kontrplak üzeri yağlıboya Balık natürmortu(resim çift taraflıdır,arka kısımda sanatçı tarafından yarım bırakılmış bir peysaj resmi vardır)Eser Yüksek Ressam Sayın Bayram Karşıt tarafından onaylıdır..
Ebat:34x46 cm
Rüştiyeyi doğum yeri olan Çal'da, Mülki İdadisini ise İzmir'de bitirdikten sonra, ailesi tarafından askerî okula girmek üzere İstanbul'a gönderildi. Ancak; o, çocukluğunun tutkusu olan resim çalışmalarına yönelerek, o dönemde konaklamak için kaldığı handa konaklayan ve resim dersi alan Vefa İdadisi öğrencilerinin arasına katılarak resim dersleri almaya başladı. Parasını çaldırıp maddi sıkıntı içine girince arzuhalcilik ve daha sonra adliyede kâtiplik gibi farklı işlerde çalıştı. Ermeni asıllı bir ressamla tanıştı ve ondan resim dersleri aldı. Ressam Roben Efendi’den de resim dersleri alan Çallı, Şeker Ahmet Paşa’nın oğlu İzzet Bey’le tanıştı. İzzet Bey’in aracılığı ile Şeker Ahmet Paşa'nın önerisi üzerine 1906 yılında şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin Sanayi-i Nefise Mektebi'ne girdi. Altı yıllık okulu üç yılda bitirdi.
İkinci Meşrutiyet'in ilanıyla Teşkilat-ı Esasiye Kanunu’nda yapılan değişikliklerle birlikte, toplumun tüm kesimlerinde hemen hemen her alanda siyasal, sanatsal ve düşünsel yönden haklar verilince; Ressam Mehmet Ruhi Arel’nin önerisiyle çoğunluğu Sanâyi-i Nefîse Mektebi mezunu Sami Yetik, Şevket Dağ, Hikmet Onat, Agah Bey, Mehmet Ruhi Arel, Ahmet Ziya Akbulut, Halil Paşa, Hüseyin Zekai Paşa, Nazmi Ziya Güran, Hüseyin Avni Lifij, Feyhaman Duran, Mehmet Ali Laga ve Müfide Kadri gibi genç ressamlardan oluşan ve Türk ressamlarının ilk örgütü olan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin üyesi oldu.
1910 yılında Maarif Vekaleti’nin açmış olduğu burs sınavını birinci olarak Çıplak Adam ve Harekat Ordusunun Muhafız Alayı'ndan Maksut Çavuş adlı çalışmalarıyla kazandı ve Fransa’ya gönderildi. 1910 ile 1914 yılları arası Paris’te Fernand Cormon’un atölyesinde öğrenimini sürdürdü.
I. Dünya Savaşı’nın başlamasıyla yurda döndü. Vallaury’nin yardımcısı olarak Sanayi-i Nefise Mektebi’ne atanan sanatçı, müttefik ülkelere Türk toplumunun değişen yüzünü sanat yoluyla aktarmak amacıyla gerçekleştirilen “Şişli Atölyesi” etkinlikleri kapsamında ürettiği çalışmalarının Viyana ve İstanbul sergilerinin 1917 yılında altı eseriyle katıldığı İstanbul sergisinde “Sanayi-i Nefise Madalyası” kazandı. 1914 Kuşağı onun adıyla “Çallı kuşağı” olarak anıldı.
Çallı'nın, iyi sanatçı olmanın yanı sıra iyi bir öğretmen olduğunu da yetiştirdiği öğrencilerden anlamak olasıdır. Şeref Akdik, Refik Epikman, Saim Özeren, Elif Naci, Mahmut Cuda, Muhittin Sebati, Ali Avni Çelebi, Zeki Kocamemi ve Bedri Rahmi Eyüpoğlu yetiştirdiği öğrenciler arasında gösterilebilir.
CEVAT DERELİ
Mukavva üzeri yağlıboya peysaj
Ebat çerçevesiz:19x29 cm
1900'da Rize'de doğdu. Resimle 1907-1914 döneminde İstanbul'da tamamladığı ilk ve orta eğitim sırasında ilgilenmeye başladı. Ressam Nazmi Ziya Güran’ın yonlendirmesi ile daha ileri sanat eğitimi için 1915'te İstanbul'daki Sanâyi-i Nefîse Mektebi (günümüz Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi)'ne girdi. Önce Hikmet Onat atölyesinden çalıştı ve bir yıl sonra İbrahim Çallı'nın atolyesinde öğrenciliğe devam etti. Ogrenci iken "Osmanki Ressamlar Cemiyeti" sergilerine katildi ve diğer ressam arkadaşları ile birlikte 1922-1923'te "Yeni Ressamlar Cemiyeti"ni kurdu. 1924 yılında bu okuldan diploma aldı. Aynı yıl devlet yarışmasını kazanarak devlet bursu ile Paris'e gitti. 1924 ile 1928 yılları arasında Julian Akademisi'nde ve "Paul-Albert Laurens atölyesi"nde çalıştı.1933'te beş Türk ressam ve bir heykeltıraş tarafından kurulan D Grubu ressamları arasına sonradan katıldı ve onların karma sergilerine iştirak etmeye başladı. İkinci Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nin birincilik ödülünü kazandı
FAUSTİNO ZONARO(1913-?)
İmzalı, mukavva üzeri yağlıboya ''Tulumbacılar'' Ebat:30x16 cm
FAUSTİNO ZONARO(1913-?)
İmzalı, mukavva üzeri yağlıboya ''İstanbul'' Ebat:24x11 cm
A. FLOXA
İmzalı, tuval üzeri yağlıboya, orijinal ahşap çerçevesinde Çocuk resmi
Ebat:92x77 cm
ORYANTAL TABLO
Anonim, tuval üzeri yağlıboya, oryantal kadın tablosu orijinal ahşap çerçevesinde tuvalde delik vardır
Ebat:66x38 cm
ÇİFT TASVİR-İ HUMAYUN
Osmanlı, Sultan III. Murat ve Sultan I. Abdülhamid'in kağıt üzeri baskı elle renklendirilmiş tasvir-i humayunları Ebat:24.5x20 cm